Monday, November 15, 2010

Malaysia peroleh emas pertama

Emas pertama

GELANGGANG Gymnasium Nansha menjadi saksi kejayaan Chai Fong Ying apabila berjaya meraih pingat emas pertama negara menerusi disiplin Taijijian acara wusyu, semalam.

Tambah manis apabila Fong Ying turut berjaya mengekalkan pingat emas yang dimenanginya empat tahun lalu di Sukan Asia Doha, Qatar.

Fong Ying mengumpul 9.69 mata untuk menafikan peserta Taiwan, Wen Ching Ni di tempat kedua dengan 9.68 mata dan gangsa milik Miyoaka Ai dari Jepun (9.67 mata).

Sementara itu, acara billiard 8-ball pool turut menceriakan kem Malaysia setelah Ibrahim Amir menyumbangkan pingat perak pertama dalam perlawanan yang diadakan pada sebelah petang.

Ibrahim terpaksa akur dengan kehebatan jaguh Taiwan, Eddie Lau setelah tewas 4-7 pada aksi final di Asian Games Town Gymnasium.

Sementara pertarungan sengit di gelanggang tenpin boling menyaksikan harapan untuk melihat kilauan pingat pertama daripada acara perseorangan lelaki tidak kesampaian.

Sandaran negara termasuk Alex Liew hanya menduduki tempat keenam dengan 1,354 jatuhan pin, Aaron Kong di tangga kelapan (1,339).

Andrian Ang pada kedudukan ke-12 dengan jatuhan pin 1,287 dan Zulmazran Zulkifli di tempat ke-17 (1,216 jatuhan pin).

SUMBER: SINAR HARIAN

p/s: Dalam sukan pun orang mencari emas. Emas menjadi buruan semua atlit. Emas menjadi bruan semua pelabur-pelabur emas. So, tak kan kita semua tak nak simpan emas? Adakah kita akan terus menjadi manusia yang kerugian? Duit yang kita simpan ditelan dek sesuatu yang bernama 'INFLASI". Jangan tunggu lagi, cari saya untuk membeli emas.

0 comments:

Post a Comment